پلاک آب

پلاک آب

پلاک آب منازل که با عناوین پلاک‌‌‌کنتور و پلاک‌‌‌انشعاب نیز شناخته می‌شود، برای نمایش شماره اشتراک مالکین، نصب می‌گردد. این پلاک به سفارش سازمان آب و فاضلاب مناطق و یا پیمانکاران مربوطه تولید می‌شود. در این مقاله به مشخصات، روش تولید و سایر موارد مرتبط با پلاک آب منازل می‌پردازیم.

مشخصات پلاک آب

اگر چه پلاک آب با توجه به طرح درخواستی و ارقام سریال در سایزهای مختلف ساخته می شود، ولی مشخصات زیر نسبت به سایر مدل ها بیشترین تولید را داشته است:

  • ابعاد: ۱۵۵×۹۵ میلیمتر
  • جنس: الومینیوم
  • ضخامت: ۵ دهم میلیمتر
  • چاپ: افست تک رنگ. 
  • سریال: ۸ رقم، برجسته

ساخت پلاک آب منازل

در روش افست، برای افزایش مقاومت و دوام چاپ از پوشش ورنی کوره ای استفاده می شود تا در صورت نصب پلاک در شرایط محیطی سخت مثل نور آفتاب، به سادگی از بین نرود. بعد از چاپ، صفحات آلومینیوم، برشکاری شده و در ادامه چهار گوشۀ آن سوراخ می شود. بعد از اتمام سوراخکاری، مرحله پرسکاری شروع می‌شود. در این مرحله، فقط قسمت‌های ثابت مثل لوگوی آب و فاضلاب و نام استان را برجسته‌ می‌کنند.

به دلیل استفاده از سوراخ ها برای برجسته سازی، انجام دقیق پانچ و سوراخکاری، بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است، افزایش یا کاهش ضخامت نیز، می‌تواند کیفیت برجسته را تحت تاثیر قرار دهد. 

سریال پلاک آب

انجام شماره‌ سریال‌ این پلاک‌ و یا پلاک کدپستی به دو صورت با قالب و یا با لیزر قابل اجرا است. در ادامه به بررسی این دو روش می‌پردازیم:

  • در روش اول، برای اعداد ۰ تا ۹ به صورت جداگانه قالب ساخته می‌شود و بر اساس سریال‌، پلاک‌ها زیر پرس قرار گرفته و برجسته می‌شوند، بعنوان مثال: برای سریال ۸رقمی، پلاک باید ۸ بار زیر پرس قرار بگیرد و هر بار یکی از اعداد برجسته شود. پس از اتمام پرسکاری و برجسته‌ شدن سریال‌ها، مرحله رنگ‌کردن شماره‌ها آغاز می‌شود. در این مرحله نیز پلاک ها بعد از رنگ باید وارد کوره شده تا مقاومت آن به حداکثر برسد.
  • در روش لیزری فرآیند بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. در واقع سریال توسط نرم‌افزار دستگاه لیزر تنظیم و کل شماره سریال با زدن پدال در یک مرحله روی پلاک حک می‌شود. در صورتی که سریال‌ها پشت سر هم و به ترتیب باشد تغییر سریال نیز به صورت اتومات انجام می‌شود.

پلاک کنتور آب

در مناقصات مربوط به پلاک‌های آب، معمولا همراه با پلاک انشعاب، پلاک دیگری با عنوان پلاک کنتور نیز وجود دارد. این پلاک با ابعاد ۳ در۷ سانتیمتر تولید و روی کنتور آب نصب می‌شود. در پلاک کنتور فقط شماره سریال درج می‌شود. نحوه نصب پلاک کنتور با سیم یا بست پلاستیکی و پلاک انشعاب با پرچ انجام می‌شود. به منظور شناسایی هر چه بهتر انشعاب ملک و کنتور از پلاک نصب‌شده مراقبت کنید.

از جمله ادارات و سازمان‌هایی که همکاری داشته‌ایم، شرکت‌های: آب‌ و فاضلاب استان‌ قم، آب و فاضلاب استان یزد، آستارا، سیستان‌‌ و‌ بلوچستان، قشم، آب و فاضلاب بوکان و … . برای استعلام قیمت میتوانید به شماره ۹۱۲۲۱۳۸۶۰۹ در تلگرام پیام ارسال نمائید.


نمونه پلاک آب

با استفاده از پلاک آب، به بهره‌وری بیشتر در مصرف آب در منازل و مدیریت منابع آب کمک می‌کنند

تصویری از پلاک‌ آب منازل برای نمایش شماره انشعاب و تسهیل در خدمات رسانی و مدیریت منابع آب

این تصویر مربوط به پلاک فلزی است که لوگوی سازمان آب و فاضلاب و شماره 6 رقمی آن برجسته شده است

پلاک آب منازل

پلاک آلومینیومی به رنگ سرمه ای و دارای شماره سریال برجسته
Call Now Button