پلاک مشترکین آب و فاضلاب

پلاک آب

پلاک آب منازل که با عناوین پلاک‌‌‌کنتور و پلاک‌‌‌انشعاب نیز شناخته می‌شود، برای نمایش شماره اشتراک مالکین، نصب می‌گردد. این پلاک به درخواست سازمان آبفا و یا پیمانکاران مربوطه تولید می‌شود.

مشخصات پلاک آب

اگر چه به لحاظ سایز، تعداد ارقام و … محدودیتی وجود ندارد ولی اکثر سفارشات با مشخصات زیر تولید شده است:

  • ابعاد: 155×95میلیمتر
  • جنس: الومینیوم
  • ضخامت: 5دهم میلیمتر
  • چاپ: افست تک رنگ. 
  • سریال: 8رقم، برجسته

ساخت پلاک اب منازل

در روش افست، برای افزایش مقاومت و دوام چاپ از پوشش ورنی کوره ای استفاده می شود تا در صورت نصب پلاک در شرایط محیطی سخت مثل نور آفتاب، چاپ آن به سادگی از بین نرود. بعد از چاپ، صفحات آلومینیوم، برشکاری شده و در ادامه چهار گوشۀ آن سوراخ می شود. بعد از اتمام سوراخکاری، مرحله پرسکاری شروع می‌شود. در این مرحله، فقط قسمت‌های ثابت مثل لوگوی آبفا و نام استان برجسته‌ می‌گردد.

انجام دقیق سوراخ زدن بسیار حائز اهمیت است زیرا برای برجسته‌سازی از سوراخ‌ها استفاده می شود. لازم به ذکر است، افزایش یا کاهش ضخامت، می‌تواند کیفیت را تحت تاثیر قرار دهد. 

سریال پلاک آب

شماره‌ سریال‌ پلاک‌ آبفا و یا پلاک کدپستی به دو صورت با قالب و یا با لیزر قابل انجام است. در ادامه به بررسی این دو روش می‌پردازیم:

  • در روش اول، برای اعداد 0 تا 9 به صورت جداگانه قالب ساخته می‌شود و بر اساس سریال‌، پلاک‌ها زیر پرس قرار گرفته و برجسته می‌شوند، بعنوان مثال: برای سریال 8رقمی، پلاک باید 8بار زیر پرس قرار بگیرد و هر بار یکی از عددها برجسته شود. پس از اتمام پرسکاری و برجسته‌ شدن سریال‌ها، مرحله رنگ‌کردن شماره‌ها آغاز می‌شود. در این مرحله نیز پلاک ها بعد از رنگ باید وارد کوره شود، سپس پلاک‌ها بسته‌بندی و آماده ارسال می‌باشد.
  • در روش لیزری فرآیند بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. در واقع سریال توسط نرم‌افزار لیزر تنظیم و کل شماره سریال با زدن پدال دستگاه در یک مرحله روی پلاک حک می‌شود. در صورتی که سریال‌ها پشت سر هم و به ترتیب باشد تغییر سریال نیز به صورت اتومات انجام می‌شود.

پلاک کنتور

در مناقصات مربوط به پلاک‌های آب، معمولا همراه با پلاک انشعاب، پلاک دیگری با عنوان پلاک کنتور نیز وجود دارد. این پلاک با ابعاد 3 در 7سانتیمتر تولید و روی کنتور آب نصب می‌شود. در پلاک کنتور فقط شماره سریال درج می‌شود. نحوه نصب با سیم یا بست پلاستیکی انجام می‌باشد.

نصب پلاک انشعاب آب با پرچ انجام می‌شود و به منظور شناسایی هر چه بهتر انشعاب ملک و کنتور از پلاک نصب‌شده مراقبت کنید.

از جمله ادارات و سازمان‌هایی که همکاری داشته‌ایم، شرکت‌های: آب‌ و فاضلاب استان‌ قم، آب و فاضلاب استان یزد، آستارا، سیستان‌‌ و‌ بلوچستان، قشم، آب و فاضلاب بوکان و … . برای استعلام قیمت میتوانید به شماره 9122138609 در تلگرام پیام ارسال نمائید.

نمونه پلاک آب و فاضلاب