پلاک موتورخانه آسانسور

پلاک موتورخانه آسانسور

پلاک موتورخانه آسانسور: اگر چه مانند پلاک ظرفیت و شناسه مقابل دید کاربران نیست ولی نصب آن در موتورخانه الزامی و بسیار حائز اهمیت می باشد. در این مقاله به پلاک های موتورخانه آسانسور، ابعاد و ویژگی‌ها، روش تولید، تعداد سفارش و سایر موارد مرتبط با آن می‌پردازیم.

نصب پلاک موتورخانه آسانسور

در بخشنامه اداره استاندارد علاوه بر پلاک ظرفیت کابین و پلاک شناسه‌ملی، نصب پلاک‌‌‌های موتورخانه نیز الزامی و در صورت عدم نصب، مجوز بهره‌برداری از آسانسور توسط بازرس صادر نمی‌شود. برای اطمینان از ایمنی و کارکرد صحیح آسانسور، باید به پلاک‌های این بخش، توجه ویژه‌ای داشت. پلاک‌های مهم در موتورخانه آسانسور، شامل موارد زیر می‌شود:

  • حرکت دستی: در مواقع اضطراری مثل زمانی که برق قطع شده باشد یا به هر دلیلی کابین در بین طبقات گیر کرده باشد، برای نجات افراد نیاز است گیربکس آسانسور به صورت دستی حرکت داده شود. در پلاک حرکت دستی، نکات و اقدامات لازم چاپ می شود. این دستورالعمل باید به صورت واضح، خوانا و برای همه  قابل درک باشد.
  • ورودممنوع: پلاک ورود افراد متفرقه ممنوع روی درب موتورخانه آسانسور نصب می‌شود تا از ورود افراد غیرمجاز جلوگیری شود. تنها افراد متخصص باید وارد این مکان شوند.
  • خطر سقوط: پلاک خطر سقوط نزدیک چاهک آسانسور و برای اطلاع رسانی و هشدار دادن نصب می شود. این پلاک به بالابردن سطح ایمنی کمک می‌کند.  هر چند محدودیتی از بابت سایز وجود ندارد ولی اغلب با ابعاد ۱۲×۶ سانت تولید می‌شود.
  • کلید سه گوش: به کلید مخصوص درب کابین آسانسور کلید سه گوش گفته می شود. علت این نام گذاری به ظاهر و مثلثی شکل بودن کلید مرتبط است. از این کلید در مواقعی که آسانسور بین طبقات ایستاده باشد، برای باز کردن درب استفاده می شود. در پلاک متصل به کلید، نکات مربوط به روش استفاده و نگهداری از کلید را میتوانید مشاهده کنید.
  • ظرفیت قلاب‌: در سقف موتورخانه، قلابی وجود دارد که سیم بکسل آسانسور به آن وصل می‌شود. از این پلاک برای نمایش ظرفیت قلاب استفاده می‌شود. اطلاع از ظرفیت قلاب سقف برای بررسی، تعمیر و نگهداری موتور آسانسور ضروری است.

جنس پلاک موتورخانه آسانسور

پلاک موتورخانه آسانسور با توجه به تعداد سفارش و درخواست مشتری می‌تواند آلومینیومی و یا استیل باشد. متن و لوگوی شرکت‌ها نیز می‌تواند بصورت چاپ و یا حکاکی اجرا شود. در واقع برای مواردی که طرح رنگی باشد بهتر است از آلومینیوم و به روش افست تولید شود.

این پلاک‌ها به منظور افزایش ایمنی و آگاهی کاربران از خطرات استفاده می‌شوند. لازم به ذکر می‌باشد در مجموعه‌ما پلاک‌ موتورخانه آسانسور که مانند پلاک‌های خطربرق‌ کاربرد عمومی دارد، با تیراژ بالا تولید و طبق درخواست و نیاز مشتری (حتی یک عدد) ارسال می‌گردد.

از فعالان در صنعت آسانسور که افتخار همکاری داشته‌ایم می‌توان به شرکت‌های: ساعی صعود یکتا، سیما آسانبر، بهرو صنعت، بالابر برودت و …  اشاره نمود. در صورت نیاز به استعلام قیمت و یا مشاوره قبل از سفارش به شماره ۹۱۲۲۱۳۸۶۰۹ در تلگرام پیام ارسال نمایید.


نمونه پلاک موتورخانه آسانسور

پلاک قلاب سفف، برای نشان دادن ظرفیت قلاب نصب می شود.

پلاک خطر سقوط به چاهک میتواند الومینیومی و یا استیل باشد

چاپ پلاک ورود ممنوع به صورت افست انجام می شود و روی درب موتورخانه نصب می کنند

پلاک موتورخانه آسانسور شامل ورودممنوع، خطر سقوط، کلید سه گوش و ... می شود

پلاک راهنمای حرکت دستی اسانسور برای موافعی که اسانسور گیر کرده باشد، کاربرد دارد

پلاک کلید سه گوش
Call Now Button