پلاک هشدار

پلاک خطر

پلاک خطر: اگرچه برق برای بسیاری از امور روزمره، نیازی اساسی است، اما می‌تواند خطرات قابل توجهی نیز برای کاربران به وجود بیاورد. به همین دلیل از پلاک خطر برق گرفتگی به عنوان یکی از ابزارهای اصلی اطلاع‌رسانی در صنعت برق استفاده می شود. این مقاله به اهمیت نصب، روش ساخت و موارد مرتبط با پلاک‌های خطر می‌پردازد.

پلاک خطر مرگ

پلاک‌ خطر با عناوین دیگری مثل پلاک خطر مرگ، پلاک هشدار و پلاک حوادث نیز شناخته می‌شود. استفاده از این محصول در محیط‌هایی که خطرات برقی وجود دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این پلاک‌ با اطلاع‌رسانی مناسب می‌تواند به جلوگیری از حوادث و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، کمک کند.

کاربرد پلاک خطر مرگ

عواملی همچون تماس مستقیم با سیم‌های برق یا دستگاه‌ها و تجهیزات برقی آسیب‌دیده، می‌تواند عوامل خطرساز محسوب شوند. پلاک‌ خطر مرگ می تواند با نمایش هشدار، نقش مهمی در افزایش ایمنی و ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری داشته باشد. برخی شرکت‌ها با نصب این پلاک‌ها، موفقیت‌های چشمگیری در کاهش حوادث برقی، به دست آورده‌اند.

محل نصب پلاک خطر

پلاک‌های خطر برق گرفتگی باید در مکان‌هایی که احتمال وقوع حوادث برقی بالاست، با هدف اطلاع رسانی و افزایش ایمنی نصب شود. به طور معمول بر روی پست‌ها و تابلوهای برق، تجهیزات موتورخانه‌‌آسانسور یا مناطقی که با برق فشارقوی سر و کار دارند، نصب این پلاک لازم است. بر اساس بخشنامه اداره برق، نصب پلاک خطر روی تابلوهای‌برق، اجباری می‌باشد. از نکات مهم در نصب این پلاک، میتوان به قابلیت دیده شدن از فواصل دور، اشاره نمود.

طراحی پلاک خطر برق

پلاک‌های خطر برق گرفتگی باید با استفاده از نمادها و علائم بین‌المللی استاندارد، سریعا جلب توجه و پیام هشدار را منتقل کنند. طراحی این پلاک باید به گونه ای باشد که در ایجاد ارتباط ذهنی و نهایتا حفظ ایمنی انسان‌ها کمک کند. بعنوان مثال میتوان استفاده از نمادهای رعد و برق، فلش، برش مثلثی، رنگ‌های زرد و مشکی و … را میتوان ذکر کرد.

  • رنگ مشکی: به عنوان یک رنگ قدرتمند و تهدیدآمیز شناخته می‌شود که توجه و تمرکز بیشتر را به خود جلب می‌کند.
  • رنگ زرد: از  رنگ‌های روشن و بعنوان نماد هشدار و اطلاع رسانی شناخته می‌شود. 

چاپ پلاک خطر

این محصول از جنس آلومینیوم با ضخامت ۴دهم میلیمتر ساخته می‌شود. انجام چاپ به روش افست با پوشش ورنی کوره‌ای، مقاومت آن را به حداکثر رسانده و دوام چاپ را تضمین می‌کند. این پلاک‌ قابلیت برجسته‌سازی قسمت‌های دلخواه را نیز دارد. با توجه به تولید انبوه، امکان تحویل با چاپ افست و برجسته حتی برای سفارشات محدود نیز وجود دارد.

لازم به ذکر می‌باشد، رنگ قرمز در برابر نور نسبت به سایر رنگ‌ها از مقاومت کمتری برخوردار است. از فعالان در صنعت برق که افتخار همکاری داشته ایم: شرکت برق‌ آسان، شرکت طیف آسا، شرکت الکو، شرکت تابش تابلو و … .

نکته مهم و جمع بندی

برخی از افراد از اهمیت نصب پلاک‌های هشدار غافل‌ می‌شوند، در حالی که واقعیت نشان داده نصب این پلاک‌ می‌تواند امری حیاتی برای ایمنی باشد. در صورت وقوع هرگونه حادثه برقی، به صورت شخصی اقدام نکنید، بهتر است به مسئولین مربوطه اعلام شود تا اقدامات لازم برای رفع خطرات احتمالی صورت گیرد.

با توجه به خطرات برق در محیط‌های مختلف و اهمیت ایجاد آگاهی و ایمنی، نصب پلاک‌ خطر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بسیار ضروری است. این اقدام نه تنها به کاهش حوادث و آسیب‌های ناشی از برق کمک می‌کند بلکه فرهنگ ایمنی را نیز ترویج می‌دهد. برای استعلام قیمت و سفارش پلاک خطر مرگ می‌توانید به شماره ۹۱۲۲۱۳۸۶۰۹ در تلگرام پیام ارسال نمایید.


نمونه پلاک خطر مرگ

تصویری با متن خطر مرگ برای ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی در مکان‌های عمومی و افزایش اهمیت ایمنی عمومی. با استفاده از این تصویر، می‌توانید به حفظ سلامت و ایمنی همگانی کمک کنید.

این تصویر حاوی پلاکی با متن خطر مرگ است که برای ایجاد آگاهی از مخاطرات و ایمنی در محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. با استفاده از این تصویر، می‌توانید کاربران را به اهمیت رعایت ایمنی و جلوگیری از حوادث ترتیب دهید.

نمونه پلاک خطرمرگ

تولید پلاک رنگی خطر مرگ

Call Now Button