پلاک تجهیزات پزشکی

پلاک تجهیزات پزشکی

پلاک تجهیزات پزشکی: به مجموعه‌ای از وسایل و دستگاه‌ها که در بخش‌های مختلف حوزۀ بهداشت و درمان استفاده می‌شود، تجهیزات پزشکی گفته می‌شود. این تجهیزات با هدف ارتقاء خدمات بهداشتی و درمانی طراحی و تولید می‌شوند. در این مقاله به پلاک تجهیزات پزشکی، مزایا، ویژگی‌ها و موارد مرتبط با آن می پردازیم.

اهمیت پلاک تجهیزات‌ پزشکی

معمولا برای نمایش اطلاعاتی مثل: نام محصول، لوگوی شرکت سازنده، شماره سریال، تاریخ تولید، وزن، شرایط نگهداری و … از پلاک فلزی روی تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.

کاربرد پلاک تجهیزات پزشکی

اطلاعات درج شده در پلاک، بسیار حائز اهمیت است و برای استفاده از تجهیزات، کارآیی دارد. گاهی هدف از نصب این پلاک، اطمینان از کیفیت و ایمنی نیز می‌باشد. از جمله کاربردهای پلاک در این زمینه میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شناسایی تجهیزات: پلاک‌ بر روی انواع دستگاه‌ها، نصب می‌شود تا تشخیص داده شود که این دستگاه به چه منظور و در کجا استفاده می‌شود.
  • ردیابی تجهیزات: از طریق پلاک‌ می‌توان تاریخ تولید و تاریخ تعمیرات تجهیز را ردیابی کرد که برای تضمین عملکرد بهینه تجهیزات و ایمنی بیماران حیاتی‌ست.
  • اطلاعات ایمنی: برخی تجهیزات پزشکی نیاز به اطلاعات ایمنی دارند که معمولا بر روی پلاک‌ نمایش داده می‌شود. این شامل هشدارها و دستورالعمل‌ها برای استفاده صحیح، نگهداری و تعمیرات می‌شود.
  • تأییدیه‌ها و استانداردها: برخی از تجهیزات باید تأییدیه‌ها و استانداردهای خاصی را داشته باشند. اطلاعات مربوط به این تأییدیه و استانداردها ممکن است در پلاک‌ چاپ شود.

ویژگی پلاک تجهیزات پزشکی

با توجه به قرار گرفتن پلاک تجهیزات‌پزشکی در محیط بیمارستانی و تماس با مواد شیمیایی و ضدعفونی‌ مانند الکل، داشتن دوام و ماندگاری، بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

لازم به ذکر می‌باشد دامنه محصولات در این زمینه بسیار متنوع و وسیع است، به همین علاوه بر پلاک آلومینیومی و استیل، سایر مارک‌ها از جمله: مارک پلی‌استر و پلی‌کربنات، انواع لیبل‌‌ شبرنگ و روزرنگ نیز دارای کاربرد می‌باشد.

انواع تجهیزات پزشکی

به طور کلی، تجهیزات پزشکی به دستگاه‌ها، وسایل جراحی، تجهیزات تشخیصی، حمایتی و داروها تقسیم می‌شوند.

  • دستگاه‌ها: این شامل دستگاه‌هایی مانند ایکوگرافی، رنگسازی تصویر (سی‌تی اسکن و ام‌آرآی)، ایکوکاردیوگرافی، دستگاه‌های اندوسکوپی، ایسوتوپ‌های پزشکی و دستگاه‌های مانیتورینگ بیماری‌ها می‌شود.
  • وسایل جراحی: این شامل انواع ابزارهای جراحی مانند اسکالپل، پینست، ابزارهای برش و خیاطی، ابزارهای لیزر جراحی و غیره می‌شود.
  • تجهیزات تشخیصی: از جمله این تجهیزات می‌توان به فشارسنج، گلوکومتر (برای اندازه‌گیری قند خون)، ترازوی پزشکی، دستگاه‌های اندازه‌گیری دما و سایر وسایل مشابه اشاره کرد.
  • تجهیزات حمایتی: شامل وسایل نقلیه بیماران (تخت‌های بیمارستانی، ویلچرها، ایموبیلایزرها)، تجهیزات جلوگیری از عفونت (ماسک‌ها، دستکش‌ها، لباس‌های یکبار مصرف) و سایر وسایل حمایتی است.
  • داروها و موادشیمیایی: این شامل داروهای تجویزی، واکسن‌ها، محلول‌های نمکی، مواد ضدعفونی کننده و دیگر مواد شیمیایی پزشکی می‌شود.

از فعالان در صنعت ساخت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی که افتخار همکاری داشته ایم، شرکت‌های: بهیار، فارمد، پرند دارو، فرافن، فوریو، بیمارستان مسیح دانشوری و … . برای استعلام قیمت به شماره ۹۱۲۲۱۳۸۶۰۹در تلگرام پیام ارسال نمائید.


نمونه پلاک تجهیزات پزشکی

پلاک تجهیزات پزشکی میتواند الومینیومی و یا استیل باشد

پلاک تجهیزات پزشکی با ارائه اطلاعاتی از جمله نام تجهیزات، ویژگی‌های فنی، راهنمای استفاده و شماره تماس پشتیبانی، به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دانش کامل، تجهیزات صحیح برای انجام فعالیت‌های پزشکی را انتخاب کنند.


پلاک فلزی به سفارش شرکت پرند دارو
Call Now Button