برش با اره موئی

برش با اره مویی

برش با اره مویی یکی از روش‌های معمول در برش به اشکال مختلف مثل دایره و یا شکل‌ دادن به چوب، فلز و پلاستیک است. در این مقاله به کاربرد برش با اره مویی، مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

درباره برش با اره مویی 

تیغه اره‌ موئی Coping Saw نازک و کش‌دار است که درون یک قاب U شکل جا می‌گیرد و دارای انواع مختلف از جمله: دندانه مارپیچی، دندانه مستقیم و … می‌باشد. مدل مناسب با توجه به جنس، انتحاب می‌شود. تیغه این ابزار دارای دندانه‌های ریز می‌باشد که با حرکت دادن آن، میتواند برش مورد نظر را انجام دهد.

برش فلزات با اره مویی

در برش آلومینیوم یا استیل باید آن را روی سطح صاف قرار داد و مسیر برش را با دقت رسم کرد. خطوط منحنی و شکل‌های پیچیده، به دقت بیشتری نیاز دارد. بهتر است از تیغه‌های با کیفیت و متناسب با نوع فلز مورد نظر استفاده شود.

کاربرد برش با اره مویی

با توجه به هزینه بالای ساخت قالب یا محدودیت در برش لیزری (دمای بالای لیزر می‌تواند به پلاک آسیب برساند)، برش با اره مویی برای تولید نمونه انتخاب مناسبی است.

از اره مویی برای برش قطعات دکوراتیو، قطعات مبلمان، مواد تزئینی و … نیز استفاده می‌شود. در این روش باید دقت و توجه به جزئیات بسیار بالا باشد و در غیر این صورت باعث ایجاد خطا و ناهمواری در برش می‌شود.

بدون تردید داشتن تجربه و مهارت در کیفیت برش با اره مویی، تاثیرگذار است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و قیمت به شماره ۹۱۲۲۱۳۸۶۰۹ در تلگرام پیام دهید.


نمونه برش با مویی

یکی از روش های ارزان برای ساخت پلاک با اشکال حاص و تعداد محدود، برش با اره مویی است.

|

|

|
Call Now Button