مارک پلی کربنات

پلی کربنات

پلی کربنات، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در صنایع مختلف از جمله صنعت خودروسازی، ساخت و ساز، الکترونیک، لوازم‌خانگی، پزشکی و … مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله به بررسی مارک پلی کربنات، ویژگی‌ها، کاربردها و سایر موارد مرتبط با این ماده چندمنظوره میپردازیم.

کاربرد پلی کربنات

همانطور که گفته شد پلی کربنات دارای کاربرد در صنایع مختلف است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می‌‎کنیم:

  • صنعت ساختمان: به دلیل وزن کم و ضربه‌پذیری بالا، بخوبی از ضربات و شکستگی‌ها جلوگیری می‌کند. پلی کربنات توانسته جایگزینی برای شیشه باشد. 
  • صنعت خودرو: از پلی‌ کربنات در ساخت صفحه کیلومتر خودرو استفاده می‌کنند. قابلت عبور نور و شفاف یا مات کردن قسمت‌های دلخواه در این زمینه، بسیار اهمیت دارد.
  • شهرسازی: پلی کربنات در ساخت ایستگاه‌های اتوبوس شهری و همچنین بعنوان عایق صدا در مکان‌هایی که فاصله منازل مسکونی با بزرگراه‌ها کم باشد، استفاده می‌شود.
  • صنایع پوشاک: در تولید لوازم پوشاک مانند دکمه و زیپ، به عنوان یک ماده مقاوم و سبک مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سایر کاربردها: به عنوان جزء اصلی در تولید کلاه‌ ایمنی، محافظ دوربین‌های ورزشی و … استفاده می‌شود.

مارک پلی کربنات

از پلی‌کربنات در صنعت چاپ و مارکسازی به دلیل ویژگی‌هایی مثل: قابلیت برجسته‌سازی قسمت‌های دلخواه، شفافیت، عبور نورِ ال ای دی و اس ام دی، چاپ‌پذیری آسان، دوام بالا و … استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به مقاومت بالا در برابر دما و موادشیمیایی اشاره نمود.

این محصول میتواند مانند مارک پلی‌استر به صورت چسبدار تولید شود. مارک پلی‌کربنات در صنایع دیجیتال بیشترین کاربرد را دارد. برای چاپ نیز با توجه به تعداد سفارش، طرح، تعداد رنگ، سلیقه مشتری و … می‌توان از  روش سیلک و یا دیجیتال استفاده کرد.

مشتریان ما

شرکت‌هایی که افتخار همکاری داشته‌ایم: فدک الکترونیک، لومیتال، صاایران، بهیار، سیناپرس، داهیه، طب فا، توان آذر و … . برای استعلام قیمت و مشاوره قبل از سفارش، به شماره ۹۱۲۲۱۳۸۶۰۹ در تلگرام پیام ارسال نمائید.


نمونه مارک پلی‌کربنات

در این تصویر، مارک پلی‌ کربنات نشان داده شده است.

از کاربردهای مارک پلی کربنات، استفاده در ریموت کنترل می باشد

از ویژگی های مارک پلی کربنات، شفاف کردن قسمتهای دلخواه برای عبور نور ال ای دی را میتوان اشاره کرد

پلی‌ کربنات به عنوان یک ماده مقاوم و با استحکام بالا، در تولید انواع محصولات از جمله ساختمانی، دکوراتیو و وسایل خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تصویری از نمونه مارک های پلی کربنات تولید شده در چاپ حسینی
Call Now Button